Totaal aantal pageviews

zondag 6 november 2011

Dat ene zinnetje..

Waar ik gisteravond over schreef blijft me bezig houden.
Gekke gedachten spoken door dit blonde koppie. Op mijn "zwarte"woensdagavond afgelopen week sprak ik iemand die ik alleen maar relateer aan  zwart. In mijn ogen terecht overigens!! Alleen gaf hij me de wens mee "dat de kruimeltjes maar mochten vallen" die avond. In de afgelopen dagen zijn de kruimeltjes intussen uitgegroeid tot een brood voor een mega gezin geloof ik. Ik heb zomaar al denkend het woord "zwar(t)e gisting"uitgedacht. Eigenlijk helpt me dat wel om te relativeren. Maar toch......
Als je "zwart  en normaal" van elkaar scheidt (en ik durf te stellen dat ik die kunst na lange jaren beheers) is het in principe een vraag voor iedere dag.
 "wat je zoekt ben je kwijt"..
God,relatie,liefde,vertrouwen,in principe kun je alles invullen.
Ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat zinnetje ga interpreteren. Mijn levensbalans ken ik,en wat brengt het verder nog voor toegevoegde waarde als alleen maar zelfmedelijden. Een woord waar ik een giga hekel aan heb. En als rasechte Ram ben ik een vechter,dus ja..
Alleen mij zou het een positievere insteek hebben gegeven wanneer dit zinnetje zoiets was als "waar kun je vinden wat je kwijt bent". En dan kom ik toch terug bij God,die zelf heeft gezegd,zoekt en je zult vinden.

Klinkertje.